Manager Sales & Marketing  (38 uur/week) (Procedure voltooid)

Voor onze opdrachtgever Mextal, de maker van Viedome  zijn wij op zoek naar een Manager Sales & Marketing , die een belangrijke bijdrage wil leveren bij het uitbouwen van dit bedrijf.

38 uur/week
Hybride
Kantoor: Nuenen

De zorg verandert en daarmee groeit ook de behoefte aan nieuwe oplossingen, die de individuele zorgvraag centraal stellen. Van zorgalarmering naar zorgondersteuning. Met slimme technologie die efficiënte zorg mogelijk maakt en met méér aandacht, veiligheid en comfort voor de cliënt. Help jij mee om de zorg slimmer te maken met VIEDOME? Bij Mextal kun jij het verschil maken!

ORGANISATIE

VIEDOME is de naam van de oplossing. Deze wordt gemaakt door Mextal, een innovatieve onderneming die vooral zorgautomatisering projecten realiseert in de zorgsector. Dat doen we samen met zo’n 40 collega’s.
De komende periode staat in het teken van de transitie van het leveren van deeloplossingen m.b.t. monitoring, alarmering, toegangsbeheer van cliënten, naar VIEPRO Care, een compleet zorgtechnologie platform met slimme domotica, gemaakt voor betrouwbaarheid en efficiëntie in een complexe zorgomgeving. Daarnaast zal Mextal in de komende jaren internationaliseren.

Mextal is een solide organisatie, mede doordat het bedrijf onderdeel is van de beursgenoteerde TKH Group. Deze internationaal opererende groep ondernemingen creëert en levert innovatieve telecom-, bouw- en industriële oplossingen.

FUNCTIEBESCHRIJVING

Jouw opdracht als Manager Sales & Marketing  is de marketing- en salesorganisatie verder uit te bouwen. Dat doe je niet alleen, maar samen met je collega’s in het MT, je team en door gebruik te maken van alle kennis, ervaring en informatie die hiervoor nodig is. Je hebt een goed beeld van de trends en ontwikkelingen in de markt en bent in staat om de organisatie hierop in te richten en te leiden. De klantvraag staat centraal waarbij de oplossingen slim en efficiënt ontwikkeld worden.

Het doel is het huidige klantportfolio te versterken en verder uit te bouwen met partnerships voor nu en in de toekomst. Door de relatie intensief, transparant en levendig te houden, ontdek je nieuwe kansen en mogelijkheden voor Mextal. Deze worden omgezet in oplossingen en concrete opdrachten.

Voor elke klant is er sprake van een strategisch plan en een jaarplan. In de gesprekken, welke door de Key Accountmanagers worden gevoerd, wordt met zeer diverse DMU’s geschakeld: van zorgprofessionals en ICT-managers tot directeuren. Je team is het aanspreekpunt voor klanten én voor de interne organisatie. Er wordt dan ook nauw samengewerkt met Customer Service, Project Management en Innovatie. Met als doel: de klant altijd de beste passende technische oplossingen bieden.

De volgende resultaatgebieden maken onderdeel uit van je functie:

  • Commercie:
    Strategie
    Sales: Vaststellen Salesplan
    Adviseren van klanten
    Onderhouden en uitbreiden van het klantportfolio
    – Marketing: Vaststellen Marketingplan
  • Leidinggeven:
    Sales: Key Accountmanagement (2 FTE)
    Zorgconsulenten (2.6 FTE)Inside sales (.6 FTE)
    Marketing: Marketing (.5 FTE)
  • Organisatie ontwikkeling:
    Structuur optimaliseren
    Medewerkers ontwikkelen, binden & boeien
  • Procesverbetering:
    Tendermanagement
    Offerte traject
  • Business Development:
    Synergie TKH Group
    Netwerken Zorgsector

BESCHRIJVING VAN EEN WERKDAG 

Werkdagen en/of werkweken bij Mextal zijn fris, afwisselend en dynamisch. Mede door de kleinschaligheid en ambities zijn de lijnen kort en schaak je op verschillende borden. Werkzaamheden balanceren tussen de verschillende resultaatgebieden.

Het leiden van je team is een cruciaal onderdeel van de dag. Dit omvat het houden van teamvergaderingen om de prestaties te bespreken, aanscherpen van offertes en tenders, het bieden van begeleiding en motivatie, en het aanpakken van eventuele uitdagingen waarmee het team te maken kan krijgen.

Daarnaast ben je druk bezig met de klanten, om de groei van Mextal zeker te stellen. Alle werkzaamheden die hiermee gepaard gaan komen langs gedurende de dag/week. Denk hierbij aan (strategisch) accountmanagement, het beoordelen van het verkoopplan om er zeker van te zijn dat de doelstellingen op koers liggen, het analyseren van verkoopgegevens, het identificeren van trends en het indien nodig aanpassen van strategieën, strategisch management, o.a. in dialoog met het senior management om de verkoop- en marketingdoelstellingen in lijn te brengen met de langetermijnvisie van het bedrijf. Ditzelfde geldt voor de marketing gerelateerde zaken.

Naast het begeleiden van je team en strategische werkzaamheden ben/wordt je gedurende de dag betrokken bij ADHOC zaken, kort op de bal, onder andere om de nieuwheid van verschillende structuren in goede banen te leiden en de organisatie te ondersteunen waar nodig. Je aanwezigheid op kantoor is daarom gewenst. 

FUNCTIE-EISEN

– Je hebt een HBO- of WO-opleiding; o.a. Technische Bedrijfskunde, Informatica;
– Je beschikt over een sterke affiniteit met (zorg)technologie/ ICT en SaaS;
– Je hebt 4-5 jaar ervaring in het leiden van teams;
– Je weet hen te betrekken in een strategische planningscyclus;
– Je weet hoe projecten in te richten en succesvol uit te voeren;
– Je hebt ervaring met DMU-management;
– Je kent de zorgsector;
– Ervaring met tendermanagement is een pré.

COMPETENTIES

– Klantgericht;
– Ondernemer- Leiderschap;
– Plannen & Organiseren;
– Besluitvaardig & Resultaatgericht;
– Adviesvaardig;
– Samenwerken;
– Strategisch denken;
– Onderhandelen.

PERSOONLIJKHEID

– Nieuwsgiering;
– Stressbestendig;
– Gedreven & Vastberaden;
– Humor;
– Afspraak = afspraak.

ARBEIDSVOORWAARDEN
Je gaat onderdeel uitmaken van een MT van een organisatie waarbij innovatie, pro activiteit en dynamiek centraal staan.
Je ervaart een interessante uitdaging met veel vrijheid, ruimte voor ondernemerschap.  En er is sprake van een volwaardig primair en secundair arbeidsvoorwaardenpakket. Zo kun je rekenen op:

– Salarisindicatie (€90.000 – €105.000) afgestemd op ervaring en capaciteit;
– Wij bieden jou een contract tussen de 32 en 40 uur;
– Hybride werken mogelijk (50/50);
– Goede pensioenregeling;
– Bonusregeling;
– (Interne) trainingen en opleidingen;
– Een laptop en auto van de zaak.

SOLLICITATIEPROCEDURE

De begeleiding van de search en werving- en selectieprocedure is in handen van STN, in de persoon van Pieter van Stijn. Hij zal de eerste gesprekken met de kandidaten voeren. Vervolgens zullen de curricula vitae van de meest passende kandidaten aan de opdrachtgever worden gepresenteerd. Op basis hiervan worden eindkandidaten geselecteerd voor gesprekken bij Mextal.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

PLANNING

– Sollicitaties (een functiegerichte motivatiebrief en -CV) ontvangen we graag zo spoedig mogelijk.
– Op basis van een CV selectie worden kandidaten door STN uitgenodigd voor een oriënterend gesprek.
– De meest passende kandidaten worden daarna voorgedragen aan de opdrachtgever.
– Het doel is deze procedure eind juli 2024 af te ronden.

We zien met belangstelling uit naar je reactie.

CONTACT OVER DEZE VACATURE

Pieter van Stijn, partner STN. Tel: 06-83214539

SOLLICITEER