Voor onze opdrachtgever Mextal, bekend van het Viedome zorgautomatiseringssysteem, zijn wij op zoek naar een Manager Finance & Control.
38 uur/week
Hybride
Kantoor: Nuenen
De zorg verandert en daarmee groeit ook de behoefte aan nieuwe oplossingen, die de individuele zorgvraag centraal stellen. Van zorgalarmering naar zorgondersteuning. Met slimme technologie die efficiënte zorg mogelijk maakt en met méér aandacht, veiligheid en comfort voor de cliënt. Help jij mee om de zorg slimmer te maken? Bij Mextal kun jij het verschil maken!
ORGANISATIE
Mextal is een solide organisatie, mede doordat het bedrijf onderdeel is van de beursgenoteerde TKH Group. Deze internationaal opererende groep ondernemingen creëert en levert innovatieve telecom-, bouw- en industriële oplossingen.
Mextal is een innovatieve onderneming die vooral zorgautomatisering projecten realiseert in de zorgsector. Dat doen we samen met zo’n 45 collega’s en daarnaast een team van 15 dedicated ICT-ontwikkelaars bij TKH technology die het product continu doorontwikkelen.
De komende periode staat in het teken van de transitie van het leveren van deeloplossingen m.b.t. monitoring, alarmering, toegangsbeheer van cliënten, naar VIEPRO Care, een compleet zorgtechnologie platform met slimme domotica, gemaakt voor betrouwbaarheid en efficiëntie in een complexe zorgomgeving. Mextal is een software-organisatie, waarbij SaaS dienstverlening centraal staat.
FUNCTIEBESCHRIJVING
Je maakt deel uit van de afdeling Finance, Inkoop & Customer Services. Je geeft leiding aan de financiële afdeling, welke bestaat uit 3 medewerkers.
De komende periode zal de overgang van het huidige (Navsion) naar het nieuwe ERP systeem Business Central (Microsoft Dynamics 365) voorbereid moeten worden. Daarnaast is de behoefte om Financial- & Business Control goed in te richten.
Je werkzaamheden bestaan uit:
- Dagelijkse leiding geven aan de financiële afdeling;
- Verantwoordelijk voor de Planning & Control-cyclus; opstellen budgetten, rapportages en forecasts;
- Verantwoordelijk voor salaris- en pensioenadministratie;
- Volgen en verwerken van debiteuren, crediteuren en actualiseren grootboek;
- Verantwoordelijk voor debiteurenadministratie en incassoproces;
- Borgen van tijdige en juiste facturering aan klanten;
- Inrichten en volgen van projectadministratie;
- Uitvoeren van de maandelijkse afsluiting in ERP en upload van de resultaten in het consolidatiepakket van TKH
- Voorbereiden tussentijdse budgetbesprekingen en jaarafsluiting;
- Adviseren en inrichten van het Management Informatie systeem;
- Uitvoeren van tussentijdse analyses;
- Aanspreekpunt voor interne accountant van TKH;
- Beheer Internal Control Framework;
- Ondersteunen van offertes en tenders o.b.v. goede financiële onderbouwing;
- Adviseren van het MT m.b.t. trends en ontwikkelingen in performance.
BESCHRIJVING VAN EEN WERKDAG
Werkdagen en/of werkweken bij Mextal zijn fris, afwisselend en dynamisch. Mede door de kleinschaligheid en ambities zijn de lijnen kort en schaak je op verschillende borden. Werkzaamheden balanceren tussen de verschillende resultaatgebieden.
Als hands-on Manager Finance & Control ben jij nauw betrokken bij zowel de operationele vraagstukken als bij te nemen strategische besluiten van de organisatie. Doordat jij een belangrijke brug bent tussen de administratie en de directie kan jij overzicht houden over de financiële processen, waardoor je risico’s kan voorkomen en onnodige kosten tijdig kan signaleren.
Daarnaast geef je dagelijks leiding aan de financiële afdeling, waarbij je een belangrijke bijdrage levert aan het opleveren van de juiste informatie. Hierdoor ben jij van levensbelang van de organisatie, omdat door jouw uitstekende analytische denkvermogen je een helder inzicht kan geven in de cijfers van de organisatie.
Overigens heb jij ook sterke kennis van kostprijsberekeningen, pricing en onderhandenwerkposities en werk je samen met interne stakeholders, waarbij jij operationeel verantwoordelijk bent voor de oplevering van (project)rapportages en het bewaken van de budgetten en marges op contracten. Je bouwt verder aan het verbeteren van de inzichten op de winstgevendheid van de verschillende producten en diensten en adviseert het management omtrent trends en verbetermogelijkheden.
Je werkt aan de maand- en kwartaalrapportages (zowel intern als richting de aandeelhouder TKH) en worden deze door jouw nauwkeurigheid accuraat opgesteld, waardoor je de organisatie helpt de lange termijn doelen te behalen.
Dagelijks schommelen de activiteiten tussen operationele, tactische en strategische zaken. De basis betreft de management informatie vanuit ERP en betrouwbare financiële projecties. Je dagdagelijkse werkzaamheden variëren van betrokkenheid bij de pricing van nieuwe contracten, nacalculaties van de projecten, salarisverwerking, BTW aangiftes, reguliere maandafsluiting en bijbehorende rapportages, controle op de volledigheid van de uitgaande facturaties en overleggen met diverse afdelingen.
FUNCTIE-EISEN
Jij bent een ervaren, stevige en onafhankelijke Manager Finance & Control met een uitstekend organisatievermogen. Je hebt een HBO- of WO-opleiding; o.a. bedrijfsadministratie, bedrijfseconomie, accountancy of vergelijkbaar;
- HBO/academisch werk- en denkniveau;
- Je hebt werkervaring als controller, accountant of Manager Finance & Control (3-5 jaar);
- Je hebt kennis van ERP systeem Business Central (Microsoft Dynamics 365);
- Je bent betrokken geweest bij de implementatie van een ERP systeem;
- Je hebt kennis van Power BI en je bent in staat om zelf nieuwe rapportages te bouwen;
- Je hebt ervaring om zelfstandig een maandafsluitings-proces te kunnen draaien en te rapporteren aan management/aandeelhouder;
- Je hebt ervaring met Risk Control Framework & proces optimalisatie;
- Je ervaring hebt met projecten-organisatie en bijbehorende financiële rapportages;
- Je bent in staat om financiële analyses en rapportages (+ advies aan management) op te stellen (Financial Control en Business Control).
COMPETENTIES
- Analytisch;
- Accuraat;
- Plannen & Organiseren;
- Proactief;
- Toegankelijk & Verbindend;
- Standvastig;
- Pro actief / zelf startend.
PERSOONLIJKHEID
- Communicatief;
- Verantwoordelijk;
- Aanpakker;
- Team player;
- Kritisch;
- Stressbestendig;
- Gedreven;
- Humor;
- Brede interesse, kijkt verder dan cijfers alleen;
- Afspraak = afspraak.
ARBEIDSVOORWAARDEN
Je gaat onderdeel uitmaken van een organisatie waarbij innovatie, pro activiteit en dynamiek centraal staan.
Je ervaart een interessante uitdaging met veel vrijheid, ruimte voor ondernemerschap. En er is sprake van een volwaardig primair en secundair arbeidsvoorwaardenpakket. Zo kun je rekenen op:
- Salarisindicatie (€ 75.000 – € 95.000) afgestemd op ervaring en capaciteit;
- Wij bieden jou een contract van 38 uur/week;
- Goede pensioenregeling;
- (Interne) trainingen en opleidingen;
- Een laptop, telefoon en mobiliteitsvergoeding.
SOLLICITATIEPROCEDURE
De begeleiding van de search en werving- en selectieprocedure is in handen van STN, in de persoon van Pieter van Stijn. Hij zal de eerste gesprekken met de kandidaten voeren. Vervolgens zullen de curricula vitae van de meest passende kandidaten aan de opdrachtgever worden gepresenteerd. Op basis hiervan worden eindkandidaten geselecteerd voor gesprekken bij Mextal.
Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.
PLANNING
- Sollicitaties (een functiegerichte motivatiebrief en -CV) ontvangen we graag zo spoedig mogelijk.
- Op basis van een CV selectie worden kandidaten door STN uitgenodigd voor een oriënterend gesprek.
- De meest passende kandidaten worden daarna voorgedragen aan de opdrachtgever.
We zien met belangstelling uit naar je reactie.