Functioneel Applicatie Adviseur

Voor de inrichting van toekomstbestendige ouderenzorg.
Geen dag is hetzelfde! Je bent de schakel tussen techniek en praktijk, en zorgt ervoor dat de systemen soepel draaien én zich blijven door ontwikkelen.

Focusgebied: ONS en AFAS

ORGANISATIE

Vanaf het allereerste moment dat hulp nodig heeft, is ActiVite er. Van hulp bij het huishouden tot specialistische verpleging thuis of zorg in een van de verpleeghuizen. En bij ieder stapje dat daartussen zit. ActiVite heeft als enige in de regio’s Leiden/Leiderdorp, groot Alphen en Duin- en Bollenstreek en Haag en Braassem een compleet aanbod van zorg, welke integraal regionaal georganiseerd is.


2.640 Medewerkers
6.320 Cliënten (Thuiszorg, 16 Ontmoetingscentra en Hulp bij huishouding)

460 Bewoners (8 Verpleeghuizen)
500 Vrijwilligers

De missie

Als betrokken zorgorganisatie een compleet aanbod van passende zorg, behandeling en ondersteuning aan de inwoners en partners in de regio Zuid-Holland-Noord bieden.

De visie

  • Wij werken in vertrouwen samen. Binnen onze organisatie, in onze regio en waar nodig in een bredere context met relevante partners om passende zorg, behandeling en ondersteuning te kunnen bieden, nu en in de toekomst.
  • Wij voelen ons verantwoordelijk voor elkaar, onze cliënten en organisatie.
  • Wij gaan complexe thema’s niet uit de weg en durven moedige keuzes te maken waar dit nodig is.
  • Wij zijn een lerende organisatie waar ruimte is voor ontwikkeling en innovaties in de zorg.


De kernwaarden

  • Wees actief: wacht niet af, maar ga proactief op zoek naar de oplossingen voor passende zorg; nu en in de toekomst.
  • Heb lef: toon initiatief, pak je verantwoordelijkheid en ga complexe vraagstukken hierbij niet uit de weg. Durf moedige keuzes te maken als dat nodig is.
  • Wees uniek: ons aanbod in de regio is uniek en als medewerker kun je bij ons je unieke zelf zijn. De zorgvraag van elke cliënt en bewoner is persoonlijk en uniek en die beantwoorden wij met de best passende zorg.
  • Doe het samen: trek samen op met collega’s, cliënten, bewoners, hun omgeving en relevante partners voor de best passende zorg.

Zie ook: https://youtu.be/dFL3OrBvGEA

FUNCTIEBESCHRIJVING

Ben jij scherp op processen, technisch onderlegd én sociaal vaardig? Je weet precies waar het beter kan en durft het verschil te maken. Je komt te werken in een dynamische zorgomgeving waar jouw expertise er echt toe doet. Met jouw kennis van systemen als AFAS en ONS draag je direct bij aan de optimalisatie van de informatievoorziening. Je vertaalt knelpunten in concrete oplossingen en ondersteunt collega’s bij het slim en efficiënt gebruik van de systemen.

Zorg die bij je past, dat is waar we voor staan bij ActiVite. Om het de zorgmedewerkers zo makkelijk mogelijk te maken, worden de applicaties zoals AFAS en ONS gebruikt. Mét de nodige support natuurlijk. En daar kom jij als Functioneel Applicatiebeheerder om de hoek kijken!

De eerder genoemde kernwaarden van ActiVite zie je terug in deze baan:

  • Actief: Je start je dag met het doornemen van binnengekomen tickets en vragen. Gebruikers help je snel en doeltreffend bij problemen met AFAS, ONS en aanverwante systemen. Jij bent hun redder in digitale nood! Nieuwe functies en updates? Jij voert grondige acceptatietesten uit en zorgt voor een vlekkeloze implementatie. Je wacht niet af, maar gaat proactief op zoek naar manieren waardoor zorgmedewerkers zonder gedoe gebruik kunnen maken van de nieuwste mogelijkheden.
  • Lef: Je adviseert het management over systeemverbeteringen en de impact van veranderingen. Ook houd je de vinger aan de pols met heldere rapportages over prestaties en voortgang. Zie je een knelpunt of verbeterkans? Dan wacht je niet af, maar kom je met slimme ideeën om systemen en processen te verbeteren. Je toont initiatief, pakt je verantwoordelijkheid en gaat een beetje uitdaging niet uit de weg.
  • Uniek: het aanbod in de regio is uniek. Ook jij kunt bij ActiVite je unieke zelf zijn. Je hebt de ruimte om jouw expertise en skills op jouw manier in te zetten.
  • Samen: Je schakelt actief met collega’s, leveranciers en stakeholders. Samen bespreek je wensen, knelpunten en wijzigingen, zodat alles naadloos op elkaar aansluit. Je blijft scherp op trends in je vakgebied en deelt jouw kennis met het team. Zo tillen jullie samen het werk naar een hoger niveau.


FUNCTIE-EISEN

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur binnen de zorgsector;
  • Grondige kennis van AFAS – ervaring met ONS is een pré;
  • Actuele kennis van ontwikkelingen in jouw vakgebied;
  • Sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Een scherp analytisch oog én een helikopterview;
  • Gevoel voor organisatieverhoudingen en het vermogen om te verbinden.


Wat breng je nog meer mee? Lef! Jij durft initiatief te nemen, zoekt de samenwerking op en weet anderen te overtuigen met inhoud en impact. Je ondersteunt niet alleen afdelingen, maar neemt ook de rol van coach op je: jij maakt anderen digitaal sterker!

COMPETENTIES

  • Je bent communicatief vaardig;
  • Je bent een teamspeler;
  • Je bent zelfstandig, volhardend, neemt initiatief en werkt gestructureerd;
  • Je hebt een goed ontwikkeld analytisch vermogen;
  • Je denkt in oplossingen;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je bent samenwerkings- en servicegericht.

ARBEIDSVOORWAARDEN

  • Een afwisselende baan met een grote mate van vrijheid en verantwoordelijkheid;
  • Een informele werksfeer waarin jij veel ruimte krijgt om actief bij te dragen aan verbeteringen voor de afdeling;
  • Een moderne werkplek volgens het nieuwe werken-concept met flexibele werktijden in onderling overleg;
  • De mogelijkheid, en de daarbij behorende faciliteiten, om 50% van de tijd thuis te werken;
  • Een tijdelijke aanstelling met uitzicht op een vast contract;
  • Een salaris van minimaal € 3.644,59 en maximaal € 5.230,32 bruto per maand (FWG 55, op basis van 36 uur), 8% vakantietoeslag en 8,33% eindejaarsuitkering;
  • Een interessant en gevarieerd pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden.

Bij ActiVite staat de medewerker op 1. Zij zorgen voor werk dat past bij jou en bij jouw wensen. Zo is er ruimte voor een maatwerkcontract en kun je jezelf verder ontwikkelen. Je komt te werken in een enthousiast team in een organisatie die volop in beweging is. Jouw bijdragen en ideeën worden gewaardeerd!

SOLLICITATIE PROCEDURE

De begeleiding van de search en werving en selectieprocedure is in handen van STN, in de persoon van Pieter van Stijn. Hij zal de eerste gesprekken voeren met geschikte kandidaten. Vervolgens zullen de curricula vitae van de meest passende kandidaten aan de opdrachtgever worden gepresenteerd. Op basis hiervan worden eindkandidaten geselecteerd voor gesprekken bij ActiVite.

Een ontwikkelassessment kan onderdeel uitmaken van deze procedure.

ActiVite hecht veel waarde aan een veilige woon- en werkomgeving en is om die reden aangesloten bij het landelijke Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn. Tijdens de sollicitatieprocedure wordt een controle uitgevoerd of de kandidaat geregistreerd staat in het register. Daarnaast wordt bij aanname een VOG opgevraagd. Het overhandigen van een VOG is voorwaardelijk om bij ActiVite in dienst te komen.

PLANNING

Sollicitaties (functiegerichte motivatiebrief en CV) ontvangen we graag zo spoedig mogelijk.
Deze kan je sturen naar: Pieter.van.stijn@stnadvies.nl

Of maak gebruik van de sollicitatieknop op:

  • Op basis van een CV selectie worden kandidaten uitgenodigd voor een oriënterend gesprek.
  • De meest passende kandidaten worden daarna voorgedragen aan de opdrachtgever.
  • Het doel is de procedure medio oktober 2025 af te ronden.