Voor onze opdrachtgever ORO zijn wij op zoek naar een Businesspartner Planning & Control, die als spin in het web de organisatie helpt de ambitie waar te maken!
28-36 uur/week
Helmond
ORGANISATIE
ORO is een van de grootste zorgorganisaties van Zuidoost-Brabant. Er zijn 80 locaties in regio Someren, Deurne, Asten, Helmond, Laarbeek, Gemert-Bakel en Geldrop. Er is dus altijd wel een locatie in de buurt. De aandachtsgebieden zijn fijn wonen, prettige dag en lekker in je vel. Dat betekent dat ORO een totaalaanbieder is en expert op het gebied van een verstandelijke beperking. ORO vindt het belangrijk dat iedereen kan groeien, zichzelf kan ontwikkelen en zoveel mogelijk de regie over zijn eigen leven heeft. Ook als je een verstandelijke beperking, een ontwikkelingsachterstand of bijvoorbeeld autisme hebt.
Als zorgaanbieder maakt ORO elke dag het verschil voor kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking of ontwikkelachterstand. Zij worden geholpen met vragen op het gebied van wonen en slapen, eten en drinken, werk en dagbesteding, vrije tijd, bewegen en leren. De wensen en mogelijkheden van cliënten staan daarbij centraal. Ze krijgen een oplossing op maat, waarbij het allemaal draait om zelf doen en zelf kiezen. Zo maakt ORO kwetsbare mensen gelukkig.
FUNCTIEBESCHRIJVING
Als Businesspartner Planning en Control adviseer je het Management Team rondom veranderingen, ontwikkelingen en beleidskansen op financieel en economisch vlak. ORO heeft een ambitie uitgesproken voor 2021-2024 en heeft op hooflijnen de strategisch koers bepaald om de ambitie ook daadwerkelijk te kunnen realiseren. Voor het MT (o.a. zorgdirecteuren) ben jij, samen met je twee andere collega’s, de sparringpartner op financieel en economisch gebied. Je snapt de vele dilemma’s waar de (zorg)directeuren mee worstelen en je bent in staat om hen te adviseren om de ambitie waar te maken. Je inventariseert nieuwe mogelijkheden en kansen die de visie en uitgangspunten van de organisatie nog beter ondersteunen. Denk hierbij aan verdere implementatie/ automatisering managementinformatie en aanscherping doorbelastingssystematiek. Je hebt een continue drive om de bedrijfsvoering naar een hoger plan te tillen.
Je bewaakt de exploitatie en vergroot de kwaliteit van financiële prognoses. Je bekijkt alle scenario’s en kijkt hierin naar de bedrijfsvoering processen en de financiële risico’s. Je blijft uitvragen en controleren of alle informatie klopt, waardoor je objectieve signaleringen kunt doen en constant de veranderingen kunt vertalen naar financiële consequenties. Daarnaast stel je (strategische) beleidsnotities en -voorstellen op en uiteraard houd jij veranderingen in wet- en regelgeving, risico’s en kansen nauwlettend in de gaten. Als businesspartner zoek je verbinding met de andere afdelingen. Het gaat niet alleen om financiën. Het gaat om de totale bedrijfsvoering en het begrijpen van de business.
In deze functie kijk je vooral naar wat er gaat komen en trek je lering uit hetgeen wat is gebeurd. Op deze wijze kan je het MT en zorgmanagers adviseren in het realiseren van de vastgestelde ambitie.
FUNCTIE-EISEN
Als Businesspartner Planning en Control ben je nieuwsgierig en tegelijkertijd ook kritisch, ziet kansen/ontwikkelingen en durft deze als gedegen en met onderbouwd advies onder de aandacht te brengen bij het management. Hierin deins je niet terug als het gaat om tegengestelde belangen en zie je het als een uitdaging om weerstand en deadlines te overwinnen. Je hebt het lef om vaststaande patronen onder de loep te nemen en te herschrijven op financieel gebied als dit ten goede komt aan de visie: kwetsbare mensen gelukkig maken.
Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als businesscontroller/businesspartner of een andere soortgelijke functie en hebt kennis van financieringsstromen binnen de zorg (denkend aan onder andere de WMO en WLZ) en bent een expert in Excel.
Je bent in bezit van een afgeronde HBO- of WO opleiding in de richting van Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie.
ARBEIDSVOORWAARDEN
- Wij bieden jou een contract tussen de 28 en 36 uur. Exacte uren worden onderling afgestemd.
- Het betreft een zelfstandige en verantwoordelijke functie met flexibele werktijden.
- Je gaat onderdeel uitmaken van een enthousiast en gedreven team waarbij innovatie, pro activiteit en dynamiek centraal staan. We zijn een zorgorganisatie, maar streven (commercieel) ondernemerschap na. Samenwerking staat hierin centraal.
- Een salaris in FWG60 volgens cao-gehandicaptenzorg (minimaal€ 3586,- en maximaal € 5214,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek) met aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Een jaarcontract met naar verwachting aansluitend een contract voor onbepaalde tijd.
SOLLICITATIEPROCEDURE
De begeleiding van de search en werving- en selectieprocedure is in handen van STN, in de persoon van Pieter van Stijn. Hij zal de eerste gesprekken met de kandidaten voeren. Vervolgens zullen de curricula vitae van de meest passende kandidaten aan de opdrachtgever worden gepresenteerd. Op basis hiervan worden eindkandidaten geselecteerd voor gesprekken bij de ORO.
Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
PLANNING
- Sollicitaties (een functiegerichte motivatiebrief en -CV) ontvangen we graag zo spoedig mogelijk, uiterlijk 26 november 2023.
- Op basis van een CV selectie worden kandidaten door STN uitgenodigd voor een oriënterend gesprek.
- De meest passende kandidaten worden daarna voorgedragen aan de opdrachtgever.
- Het doel is deze procedure voor eind december 2023 af te ronden.
We zien met belangstelling uit naar je reactie.
CONTACT OVER DEZE VACATURE Pieter van Stijn, partner STN. Tel: 0683214539