(Amsterdam Zuid & Amsterdam Nieuw-West / Amsterdam-Amstelland, Zuid-Kennemerland)
“Inspirerende, optimistische en daadkrachtige afdelingsmanager gezocht”
Voor onze opdrachtgever GGZ inGeest zijn wij op zoek naar een Afdelingsmanager Presenz (basis GGZ & preventie), die integraal verantwoordelijk is voor verschillende teams. 32-36 uur per week.
Ben jij een manager die het leuk vindt om als een spin in het web te opereren en te schakelen tussen leidinggeven en het leiden van projecten? Lijkt het je leuk om aan diverse behandelteams binnen de Basis GGZ leiding te geven en je daarnaast in te zetten voor verschillende projecten binnen poliklinieken en Prezens? Dan is werken als manager op deze plek echt iets voor jou!
Organisatie:
Binnen GGZ inGeest ligt de lat hoog: ze leveren dagelijks topsport om de cliënten de beste zorg te bieden, van preventie tot hoog complexe zorg.
Wat ze doen is goed, en ze willen nog beter. GGZ inGeest is een organisatie met een stevige academische inbedding waar veel professionals worden opgeleid. Waar onderzoek wordt geïnitieerd en uitgevoerd en wetenschappelijke inzichten breed worden toegepast. Waar voortdurend wordt geleerd van de ervaringen van de cliënten en herstel ondersteunende zorg vormgeven wordt samen met netwerkpartners.
GGZ inGeest biedt diverse vormen van psychische gezondheidszorg vanuit 12 locaties in Amsterdam, Amstelveen, Bennebroek, Haarlem en Hoofddorp. GGZ inGeest werkt vanuit verschillende clusters: het cluster Poliklinieken (specialistische GGZ) en Prezens (basis GGZ en Preventie), het cluster FACT (cliënten met ernstige psychiatrische aandoeningen EPA) en het cluster KIC (Klinieken, IHT en Crisisdiensten).
Samen met hogescholen en universiteiten verzorgt GGZ inGeest verschillende opleidingen zoals de opleiding tot psychiater, verpleegkundige, gz-en klinisch psycholoog en verpleegkundig specialist GGZ. Samen met de partners verricht GGZ inGeest innovatief – soms baanbrekend – wetenschappelijk onderzoek in academische werkplaatsen. GGZ inGeest kent 4 TOP-GGZ afdelingen, ouderenpsychiatrie, bipolaire stoornissen, angststoornissen en depressieve stoornissen.
Afdeling:
De afdelingsmanager Prezens is verantwoordelijk voor 3 verschillende teams binnen de Basis GGZ waaronder preventie en het HOPE team. Je rapporteert aan de directeur van het Cluster Poliklinieken & Prezens.
De besturingsfilosofie gaat uit van het leggen van verantwoordelijkheden zo laag mogelijk als verantwoord is in de organisatie en het beperken van het aantal managementlagen. Er zijn daarom geen teamleiders, de manager is (formeel) rechtstreeks leidinggevende van alle teamleden. Elk team kent een voorzitter. De span of control van de manager is ca. 40 medewerkers/25 FTE.
Momenteel zijn er 6 managers poliklinieken en 2 managers basis ggz in het cluster voorzien. In verband met een nieuwe uitdaging voor één van de huidige huidige managers basis ggz, en daarmee haar vertrek, is deze vacature ontstaan.
Over de Basis GGZ (BGGZ) :
Prezens is een zorglijn waarin Basis GGZ en collectieve preventie bijeengebracht zijn. GGZ inGeest levert ondersteuning en behandeling door GGZ professionals die werkzaam zijn ten behoeve van huisartsen en patiënten in de gehele GGZ inGeest-regio. Deze professionals bieden kortdurende behandeling in de Basis GGZ aan cliënten, zowel individueel als groepsgewijs op de locaties van Prezens en in de wijk. In de Basis GGZ worden patiënten behandeld in korte, middel en intensieve trajecten. Voor de chronische patiënten is er een apart zorgpad HoPe (Herstelondersteuning Participatie en Empowerment).
Dit betekent dus dat je je als manager ook bezighoudt met subsidie aanvragen bij gemeenten en het aanbod van preventie, maar ook participeert in wijknetwerken. Dit doe je samen met de coördinatoren van jeugd – en volwassenenpreventie. Met de teams kortdurende behandeling en HOPE richt je je op verbeteringen op inhoud (onder andere zorgstandaarden, ehealth), logistiek en bedrijfsvoering. Voor deze basis ggz teams wordt de komende jaren ingezet op groei. Hiervoor is een kwartiermaker geworven die het komende jaar samen met de managers en de teams het plan gericht op groei zal gaan opstellen.
Functieomschrijving:
Je bent primair verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering binnen Prezens. Dit behelst o.m. de effectiviteit van zorg- en bedrijfsprocessen en de patiëntenplanning en patiëntenlogistiek in optimale afstemming met de afdeling Zorg-ALO (Administratie Logistiek en Ondersteuning) en (andere) ondersteunende diensten. Je bent de spil in de integrale PDCA-cyclus van het Cluster (begroting, realisatie, verantwoording etc.), zowel op het gebied van financiën en HR als van kwaliteit en veiligheid. Daarnaast speel je een rol in de organisatie en het faciliteren van de ontwikkeling van zorginhoudelijk beleid. Je vertaalt op tactisch niveau in goed overleg met de behandelaren het door de raad van bestuur respectievelijk de directeur vastgestelde beleid naar de teams. Je maakt deel uit van het MT van het Cluster Poliklinieken & Prezens.
De besturingsfilosofie van GGZ inGeest gaat uit van het zo laag mogelijk leggen van verantwoordelijkheden in de organisatie en het beperken van het aantal managementlagen. Er zijn daarom geen teamleiders, de manager is (formeel) rechtstreeks leidinggevende van alle teamleden. De manier van leidinggeven is gericht op eigenaarschap, het behalen van het resultaat en de ontwikkeling van de organisatie en medewerkers. Als manager ben je in staat om het beste uit medewerkers te halen en hun talenten te ontwikkelen.
Functie-eisen:
- Opleiding: Universitair, HBO of post-HBO;
- Ervaring in een soortgelijke functie;
- Affiniteit met en kennis van bedrijfsvoering (financiën, ICT, HR, facilitair);
- Affiniteit en/of ervaring met gezondheidszorg, in het bijzonder de GGZ.
Competenties:
Je beschikt over overtuigingskracht en inlevingsvermogen, bent inspirerend, optimistisch, integer, proactief, daadkrachtig, resultaatgericht, kan out-of-the-box denken en draagvlak creëren, je zoekt de samenwerking en werkt vanuit verbinding. Je werkt het grootste deel van je tijd op de verschillende locaties in nabijheid van de behandelaren. Je kunt voor overleg, projecten en vervanging van collega MT-leden ook op de andere plaatsen in het werkgebied van GGZ inGeest worden ingezet.
Arbeidsvoorwaarden:
- De functie is ingedeeld in schaal FWG 65. Je salaris is afhankelijk van ervaring en bedraagt minimaal €3.760,- en maximaal €5.734,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur p/w.
- GGZ inGeest biedt mogelijkheid voor bij- en nascholing.
- Goede secundaire voorwaarden waaronder een meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden, een vaste eindejaarsuitkering van 8,33 %, een fietsregeling, korting op één van de collectieve ziektekostenverzekeringen én je krijgt gratis een abonnement op Cultuur Werkt.
- Er is volop aandacht voor gezonde en fitte werknemers. Met BedrijfsFitnessNL kun je met veel korting sporten bij geselecteerde sportscholen op meer dan 3.400 locaties door heel Nederland.
De teams van Prezens werken op 6 locaties van GGZ inGeest (Amstelveen, Haarlem, Hoofddorp en 3 locaties in Amsterdam), de functie wordt uitgevoerd op de verschillende plaatsen in het werkgebied van GGZ inGeest.
Procedure:
De begeleiding van de search en werving en selectieprocedure is in handen van STN, in de persoon van Pieter van Stijn. Hij zal de eerste gesprekken voeren met geschikte kandidaten. Vervolgens zullen de curricula vitae van de meest passende kandidaten aan de opdrachtgever worden gepresenteerd. Op basis hiervan worden eindkandidaten geselecteerd voor gesprekken bij GGZ inGeest.
Het inwinnen van referenties en het controleren van diploma’s maakt onderdeel uit van de sollicitatie procedure. Om in aanmerking te komen voor deze functie is een positieve verklaring omtrent gedrag (VOG) vereist.
Planning:
- Sollicitaties (functiegerichte motivatiebrief en CV) ontvangen we graag zo spoedig mogelijk, uiterlijk 12 september 2022.
- Op basis van een CV selectie worden kandidaten uitgenodigd voor een oriënterend gesprek.
- De meest passende kandidaten worden daarna voorgedragen aan de opdrachtgever.
- Sollicitatiegesprekken bij de opdrachtgever worden ingepland in de week 15 augustus.
- Het doel is de procedure voor eind september 2022 af te ronden.
Reageren:
Een reactie ontvangen we graag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk op 12 september 2022.
Een motivatie en actueel CV kan gestuurd worden naar info@stnadvies.nl
Heb je vragen?
Mail: pieter.van.stijn@stnadvies.nl
Mobiel: 0683214539