Adviseur interne controle & compliance (32-36 uur/week)(Procedure voltooid)

Voor onze opdrachtgever De Zellingen in Capelle a/d IJssel zijn wij op zoek naar een Adviseur interne controle & compliance.

32-36 uur per week.

Geloof jij net als De Zellingen dat geluk bijdraagt aan de kwaliteit van leven? Ben jij de innovatieve en drijvende kracht die bijdraagt aan geluksmomenten voor de cliënten? Voor de afdeling Financiën en Informatie zijn wij op zoek naar een nieuwe collega.

Ben jij de Adviseur interne controle & compliance die het fijn vindt om het geheel te overzien en geen radartje in het grote geheel te zijn? Vind je het belangrijk om jouw talenten in te zetten voor een organisatie met maatschappelijk belang? Past het onderstaande profiel bij jou? We maken graag kennis met je.

ORGANISATIE

De Zellingen richt zich op mensen die korte of lange tijd ondersteuning, begeleiding, verzorging of verpleging nodig hebben met als doel dat men zo lang mogelijk zelfstandig blijft. Liefst thuis, in de eigen omgeving en als dat niet kan in een zorgomgeving waar men zich thuis en veilig voelt.
Deze zorg voor een korte of lange periode wordt vanuit verschillende locaties en door diverse thuiszorgteams in alle wijken van Capelle-, Krimpen- en Nieuwerkerk aan den IJssel aangeboden. Dat doen we met bijna 1.300 medewerkers en 500 vrijwilligers. Maar ook in samenwerking met mantelzorgers en andere zorgprofessionals, onderzoeksinstellingen en diverse maatschappelijke organisaties.

De kernwaarden die binnen De Zellingen centraal staan zijn:

  • Duidelijk
    We spreken ons uit, wat doen we wel/niet naar de mensen die we ondersteunen, naar elkaar, naar financiers, in de regio. We maken heldere (samenwerkings)afspraken.
  • Samen
    We zoeken met elkaar, met de mensen die we ondersteunen, met informele zorgverleners, met organisaties in de zorgketen en in onze regio, hoe ieders ervaring en kennis kan worden benut om ouderen en hun naasten ondersteuning of zorg te bieden.
  • Plezier
    Met een positieve insteek bieden we ondersteuning en zorg, werken we samen. We zijn alert dat we plezier beleven in ons werk. We vieren onze successen.

FUNCTIEBESCHRIJVING

De Zellingen is op zoek naar een Adviseur Interne Controle & Compliance die vanuit een onafhankelijke positie invulling geeft aan de interne controle en risicomanagement, met als doel het vormen van een onafhankelijk en professioneel oordeel over de bedrijfsprocessen. Je krijgt inzicht in de effectiviteit en efficiëntie van de belangrijkste bedrijfsprocessen, de betrouwbaarheid van de (financiële) informatieverzorging en naleving van de relevante wet-en regelgeving, beleidsrichtlijnen en procedures. Je geeft op pragmatische wijze vorm en inhoud aan het risicomanagement.

Als Adviseur Interne Controle voer je zelfstandig de audit opdrachten uit voor de interne klanten (Raad van Bestuur en management). Dit doe je op basis van je eigen interne controleplan. Je signaleert risico’s en geeft (on-)gevraagd advies over verbeteringen aan de proceseigenaren en vindt het leuk om hier draagvlak in de organisatie voor te creëren.

Daarnaast fungeer je als functionaris gegevensbescherming (FG) privacy officer, je werkt hierin samen met de CISO. Je hebt ook een belangrijke rol in het horizontaal toezicht met de belasting dienst. 

Je maakt deel uit van het team Financiën en Informatie, maar hebt vanuit je rol ook rechtstreeks contact met de bestuurder en licht soms ook je rapportages toe in de raad van toezicht. Je werkt nauw samen met de financiële administratie en de accountant (interimcontrole, jaarrekening en fiscale aspecten), de businesscontrollers (interne controle zorgprocessen), informatiemanagement, zorgdeclaratie, de directeuren en het zorgmanagement. Je bent het ‘geweten’ van de organisatie en hebt daardoor met veel lagen in de organisatie contact.

Een belangrijke rol voor jou is het optimaliseren en waar mogelijk inrichten en digitaliseren van de interne controle- en beheersprocessen. Jij kunt een gestructureerde aanpak hanteren en bent gericht op het realiseren van procesverbeteringen, want als er íets is waar jij energie van krijgt, dan is het wel het aanreiken van procesverbeteringen en het creëren van draagvlak hiervoor. Kortom een veelzijdige en  zelfstandige functie waarin je enerzijds het geweten bent van de organisatie maar ook verbinding weet te leggen om tot procesverbetering te komen. Je collega’s binnen Financiën & IT vormen het thuisfront waar je kunt sparren en ook de gezelligheid van het team ervaart (en brengt).

FUNCTIE-EISEN

Wij zijn op zoek naar een doortastende en risicogerichte collega die een belangrijk aandeel levert aan de naleving van afspraken en het bereiken van gestelde doelen. Op flexibele en enthousiaste wijze weet je mensen makkelijk te overtuigen. Je hebt een nieuwsgierige, initiatiefrijke, vasthoudende en standvastige persoonlijkheid. Je schakelt snel en weet gemakkelijk in te spelen op situaties. Je durft daarbij buiten de gestelde kaders te kijken en een nieuwe richting aan processen te geven.
Verder vragen wij het volgende:

  • Je beschikt over hbo+ werk- en denkniveau, bij voorkeur richting  accountancy of bedrijfseconomie (een afgeronde RA-opleiding is een pre);
  • Je hebt relevante  ervaring met (interne) controle en procesoptimalisatie;
  • Je hebt een objectieve en onafhankelijke houding en je adviseert en rapporteert op basis van feiten;
  • Je bent communicatief vaardig, je kan goed luisteren, je bent tactvol en in staat om je goed in te leven in de belangen van de stakeholders;
  • Je werkt graag zelfstandig en je kunt ook goed samenwerken met alle betrokken partijen (binnen en buiten de organisatie);
  • Je beschikt over deskundigheid c.q. bent bereid deskundigheid te vergaren / te ontwikkelen op het gebied van wetgeving en de praktijk inzake gegevensbescherming en het vermogen om de taken als FG te kunnen vervullen.
  • Je hebt kennis en kunde rondom zorgregistratie en declaratie is een pré.
  • Je hebt kennis van- en ervaring met geautomatiseerde financiële- en zorgsystemen en het Microsoft Office pakket.

VOORBEELD VAN EEN WERKDAG

Je begint de werkdag met een overleg over veiligheid, in deze werkgroep met de CISO, IT manager en informatiemanager bewaak je de voortgang van het jaarplan informatieveiligheid en privacy. Onderwerp van vandaag is de bewustwordingscampagne over privacy en informatie veiligheid, jullie spreken af welk onderwerp komende maand actief onder de aandacht wordt gebracht en hoe de communicatie plaatsvindt. 2e deel van de ochtend besteed je aan de productiecontrole. Je ziet dat er voortgang is geboekt op aanwezige identiteitsbewijzen, door de specifieke aandacht die je hieraan hebt gegeven. Dat is goed om te zien en nog leuker om ook in de gesprekken met directeuren te benoemen. Uiteindelijk bereik je de resultaten niet alleen.

’s Middags neem je deel aan de werkgroep medewerkersprocessen, waarin je proceskennis inbrengt om het proces van arbeidsovereenkomst tot en met een eerste werkdag met de juiste toegangspassen, ict hulpmiddelen, kleding etc. allemaal goed, veilig en efficient is geregeld. Dit doe je samen met collega’s vanuit HR, ICT en salarisadministratie. Ingewikkeld, maar door samen te werken komen jullie elke keer weer een stap verder, met het doel vooral de zorg te ontzorgen. Als afsluiting van de dag bereid je je voor op je werkoverleg met de manager Financiën en ICT morgen. Jullie zijn samen het risicomanagement aan het ontwikkelen, voorbereiding op verlenging Horizontaal Toezicht, de kwartaalrapportage Privacy  Informatiebeveiliging naar de bestuurder en Raad van Toezicht, voortgang productiecontroles, uitkomst regio overleg privacy offficers,  genoeg om te bespreken!

ARBEIDSVOORWAARDEN

  • Een informele werksfeer waarin jij veel ruimte krijgt om actief bij te dragen aan verbeteringen voor de afdeling.
  • Werken in een organisatie met maatschappelijk belang en korte lijnen.
  • Een moderne werkplek volgens het nieuwe werken-concept met flexibele werktijden in onderling overleg.
  • De mogelijkheid tot flexibele werktijden en 4×9 uur werken.
  • Als moderne werkgever streven wij naar een balans tussen thuiswerken en op kantoor werken. (indicatie 50-50%)
  • Een tijdelijke aanstelling met uitzicht op een vast contract.
  • Salarisschaal FWG 60, maximaal € 5593,19 bruto per maand op fulltime basis (36 uur), afhankelijk van relevante werkervaring
  • Vakantie-uitkering van 8%.
  • Eindejaarsuitkering van 8,33%. (volledige 13e maand)
  • Secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder een fietsplan.
  • Arbeidsvoorwaarden conform de CAO VVT.

SOLLICITATIE PROCEDURE

De begeleiding van deze procedure is in handen van STN, in de persoon van Pieter van Stijn. Hij zal de eerste gesprekken voeren met geschikte kandidaten. Vervolgens zullen de curricula vitae van de meest passende kandidaten aan de opdrachtgever worden gepresenteerd. Op basis hiervan worden eindkandidaten geselecteerd voor gesprekken bij De Zellingen.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

De Zellingen hecht veel waarde aan een veilige woon- en werkomgeving en is om die reden aangesloten bij het landelijke Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn. Tijdens de sollicitatieprocedure wordt een controle uitgevoerd of de kandidaat geregistreerd staat in het register. Daarnaast wordt bij aanname een VOG opgevraagd. Het overhandigen van een VOG is voorwaardelijk om bij De Zellingen in dienst te komen.

PLANNING

  • Sollicitaties (functiegerichte motivatiebrief en -CV) ontvangen we graag zo spoedig mogelijk, uiterlijk vrijdag 8 maart 2024.
  • Op basis van een CV selectie worden kandidaten uitgenodigd voor een oriënterend gesprek met Pieter van Stijn (STN).
  • De meest passende kandidaten worden daarna voorgedragen aan de opdrachtgever.
  • Het doel is de procedure voor eind maart 2024 af te ronden.

Een motivatie en actueel CV kan gestuurd worden naar info@stnadvies.nl